Opis postaci. Materiały dla uczniów klasy V.
Kochani Piątoklasiści!
Dzisiaj przypomnicie sobie i utrwalicie zasady redagowania opisu postaci oraz napiszecie opis koleżanki / kolegi.
KROK 1
Usiądźcie wygodnie i obejrzyjcie krótki filmik.
KROK 2
Pomyślcie przez chwilę, kogo opiszecie i zapoznajcie się z kryteriami sukcesu.
KROK 3
Do zredagowania opisu koleżanki / kolegi możecie skorzystać z poniższej karty pracy.
KROK 4
Prześlijcie nauczycielowi opis postaci na pocztę elektroniczną.
Dzisiaj przypomnicie sobie i utrwalicie zasady redagowania opisu postaci oraz napiszecie opis koleżanki / kolegi.
KROK 1
Usiądźcie wygodnie i obejrzyjcie krótki filmik.
KROK 2
Pomyślcie przez chwilę, kogo opiszecie i zapoznajcie się z kryteriami sukcesu.
Kryteria oceny opisu postaci
|
||
Numer
kryterium
|
Kryteria
|
Liczba
punktów
|
I
TEMAT
(0–5)*
|
||
I
|
Zgodność
pracy z tematem
|
0–1 p.
|
II
|
Przedstawienie
postaci [co najmniej cztery informacje]
|
0–1 p.
|
III
|
Opis
wyglądu zewnętrznego
|
0–1 p.
|
IV
|
Poprawne
nazwanie i opisanie cech charakteru (usposobienia,
umysłowości)
|
0–1 p.
|
V
|
Zredagowanie
oceny postaci [wnioski, opinie, refleksje]
|
0–1 p.
|
II
KOMPOZYCJA
(0–3)**
|
||
VI
|
Trójdzielność
wypowiedzi z zachowaniem właściwych proporcji
|
0–1 p.
|
VII
|
Spójność
tekstu
|
0–1 p
|
VIII
|
Logiczność
[nie występują nieuzasadnione powtórzenia]
|
0–1 p
|
III
JĘZYK I
STYL (0–4)**
|
||
IX
|
Poprawność językowa
[0–3 bł. =3 p.; 4 bł. =2
p.; 5–6 bł. = 1 p.; 7 bł. = 0 p.]
|
0–3 p.
|
X
|
Funkcjonalność
stylu
[styl
odpowiedni do formy wypowiedzi]
|
0–1 p.
|
IV
ZAPIS
(0–3)**
|
||
XI
|
Poprawność ortograficzna
[0 bł. =2 p.; 1 bł. =1 p.; 2 bł. = 0 p.]
[dla uczniów z dysleksją:
0–3 bł. = 2 p.; 4 bł. =1 p.; 5 bł. = 0 p.]
|
0–2 p.
|
XII
|
Poprawność
interpunkcyjna
[dopuszczalne
3 błędy, dla uczniów z dysleksja dopuszczalnych 6
błędów]
|
0–1 p.
|
* Uczeń otrzymuje 0 p. za pracę nie na temat.
** Jeśli praca jest krótsza niż połowa wymaganej
objętości, nie przyznaje się punktów z tych kategorii.
|
KROK 3
Do zredagowania opisu koleżanki / kolegi możecie skorzystać z poniższej karty pracy.
KROK 4
Prześlijcie nauczycielowi opis postaci na pocztę elektroniczną.