Opis postaci. Materiały dla uczniów klasy V.

Kochani Piątoklasiści!

Dzisiaj przypomnicie sobie i utrwalicie zasady redagowania opisu postaci oraz napiszecie opis koleżanki / kolegi.

KROK 1

Usiądźcie wygodnie i obejrzyjcie krótki filmik.




KROK 2

Pomyślcie przez chwilę, kogo opiszecie i zapoznajcie się z kryteriami sukcesu.



Kryteria oceny opisu postaci

Numer
kryterium
Kryteria
Liczba
punktów
I
TEMAT (0–5)*
I
Zgodność pracy z tematem
0–1 p.
II
Przedstawienie postaci [co najmniej cztery informacje]
0–1 p.
III
Opis wyglądu zewnętrznego
0–1 p.
IV
Poprawne nazwanie i opisanie cech charakteru (usposobienia,
umysłowości)
0–1 p.
V
Zredagowanie oceny postaci [wnioski, opinie, refleksje]
0–1 p.
II
KOMPOZYCJA (0–3)**
VI
Trójdzielność wypowiedzi z zachowaniem właściwych proporcji
0–1 p.
VII
Spójność tekstu
0–1 p
VIII
Logiczność [nie występują nieuzasadnione powtórzenia]
0–1 p
III
JĘZYK I STYL (0–4)**
IX
Poprawność językowa
[0–3 bł. =3 p.; 4 bł. =2 p.; 5–6 bł. = 1 p.; 7 bł. = 0 p.]
0–3 p.
X
Funkcjonalność stylu
[styl odpowiedni do formy wypowiedzi]
0–1 p.
IV
ZAPIS (0–3)**
XI
Poprawność ortograficzna
[0 bł. =2 p.; 1 bł. =1 p.; 2 bł. = 0 p.]
[dla uczniów z dysleksją: 0–3 bł. = 2 p.; 4 bł. =1 p.; 5 bł. = 0 p.]
0–2 p.
XII
Poprawność interpunkcyjna
[dopuszczalne 3 błędy, dla uczniów z dysleksja dopuszczalnych 6
błędów]
0–1 p.
* Uczeń otrzymuje 0 p. za pracę nie na temat.
** Jeśli praca jest krótsza niż połowa wymaganej objętości, nie przyznaje się punktów z tych kategorii.



KROK 3 

Do zredagowania opisu koleżanki / kolegi możecie skorzystać z poniższej karty pracy.



KROK 4

Prześlijcie nauczycielowi opis postaci na pocztę elektroniczną.

Popularne posty